Vrei să fii explorator în educație? Aflată la a patra ediție, Conferința „Explorator în educație” este dedicată cadrelor didactice din județul Olt și împrejurimi, ce oferă oportunități de formare educațională, într-un mod interactiv și accesibil. Astfel, în 14 martie, la Școala Gimnazială ”George Poboran” din Slatina, se vor desfășura cinci traininguri simultan, care abordează teme cu utilitate practică, ce conduce la îmbunătățirea experienței didactice.

Trainerii ce vor facilita derularea atelierelor au experiență în zona de formare a cadrelor didactice și a lucrului cu copiii din zonele vulnerabile, o parte dintre ei fiind profesori în sistemul formal de educație. Astfel, pachetul de cinci traininguri este alcătuit din:

1. ABC-ul emoțiilor cu Vasile Brașovanu

ABC-ul emoțiilor propune un atelier dedicat învățătorilor și profesorilor dornici de a putea folosi descoperirile din zona neuroștiințelor și jocurile de animație în favoarea lor, pentru a facilita învățarea și a-i aduce pe toți copiii mai aproape de dezvoltarea potențialului lor. Fie că vorbim de bullying, oboseală, tristețe accentuată sau hiperactivitate, mare parte din aceste comportamente își au cauzele în nevoi emoționale neîmplinite. Făcând însă apel la blândețe cât și la setarea unor limite sănătoase poate fi dezvolt în sala de clasă un mediu securizant care să fie potrivit explorării și învățării.

Vasile Brașovanu este pasionat de tot ce înseamnă descoperiri din zona neuroștiințelor care afectează procesul învățării. Pe parcursul celor 7 ani de când lucrează în educație, ca învățător ori ca formator, a ajuns la concluzia că atâta vreme cât înțelegem ce se întâmplă în creierul nostru putem fi mai aproape de cum putem facilita învățarea astfel încât ea să nu fie plictisitoare și greu de accesat. Crede în puterea educației de a schimba viețile oamenilor și de a-i face împliniți, ca drept urmare a absolvit programul Teach for Romania iar în prezent coordonează activitățile educaționale ale Fundației Seeding Knowledge și dezvoltă sesiuni de formare și mentorat pentru profesori și părinți.

2. Tehnici de învățare pentru o clasă armonioasă  cu Simona Spirescu

Tehnici de învățare pentru o clasă armonioasă pune lumină pe folosirea unei multitudini de tehnici de învățare care să ajute în crearea unui mediu sigur, bazat pe cooperare, pe stimularea creativității și pe o comunicare eficientă și sănătoasă. Este foarte important să le oferim copiilor tehnici diferite de învățare, să ne aplecăm asupra lor înțelegându-le pasiunile, să-i ajutăm să-și dezvolte gândirea critică și mai ales să-i facem să se simtă bine veniți în viața familiei de la școală. Copiii pot învăța doar atunci când se simt în siguranță, când sunt liniștiți din punct de vedere emoțional și când știu că greșeala este acceptată și îi ajută să evolueze.

Simona Spirescu este profesor în învățământul primar și lucrează de mai bine de 23 de ani în educație. Predă la Școala Gimnazială ,,Ferdinand I” din București, unde se confruntă cu multe provocări zi de zi, dar a învățat că ele se transformă în resurse pentru a transforma fiecare oră într-o experiență caldă, plăcută și motivantă pentru elevii ei.

3. Orientări pe harta analfabetismului funcțional cu Alexandrina Roca

Orientări pe harta analfabetismului funcțional propune instrumente, soluții, strategii practice care pot fi folosite în situațiile de zi cu zi când se întâmpină diverse dificultăți la clasă. O parte dintre aceste dificultăți o reprezintă cerințele educative speciale (CES). Acest atelier este adresat profesorilor și învățătorilor interesați de această problematică, abordată într-un mod cât mai creativ, dar ancorat în realitate.

Alexandrina Roca a început incursiunea în domeniul educației în urma absolvirii Facultății de Psihologie și Științe ale Educației și a programului de masterat Terapie logopedică în procesele de comunicare. De-a lungul formării ei, a activat în organizații nonguvernamentale, atât din țară, cât și din strâinătate, având astfel parte de experiențe deosebite. Lucrează de cinci ani în învățământul special și special integrat, posedă atestat de liberă practică în domeniul psihopedagogiei speciale, având ca principal focus dezvoltarea autonomiei personale și a abilităților de viață ale copiilor pentru integrarea acestora în societate.

4. Comunicarea – cheia dezvoltării emoționale cu Smaranda Nay, trainer Asociația Ascendis

Comunicarea – cheia dezvoltării emoționale dezvăluie ce se întâmplă când nevoile umane de bază sunt ignorate. Comunicarea suferă și relațiile se deteriorează, iar în procesul de învățare contează foarte mult inteligența emoțională și relațională. Atelierul analizează cum funcționează creierul și emoțiile, dar și cum sunt folosite în interacțiunea cu ceilalți.

Smaranda Nay este trainer Ascendis, fost medic de familie și face formare în psihoterapie și terapie personală din 2007, fiind Consilier pentru dezvoltare personală din 2015. Lucrează de aproape 10 ani cu relația părinte-copil de la naștere până la vârsta adultă. În ultimii 4 ani a dezvoltat si susținut programe de dezvoltare personală și comunicare pentru adolescenți și tineri, dar și programe de wellbeing pentru angajații din companii.

5. Cum ne împrietenim cu neînțelesurile? cu Ivona Munteanu

Cum ne împrietenim cu neînțelesurile? – pentru dezvoltarea capacității de a înțelege texte și a abilității elevilor de a ști să învețe – vizează metode practice de abordat în clasă, structurate conform logicii proceselor cognitive implicate în lectură. Atelierul se adresează cu precădere profesorilor de limba și literatura română, profesorilor din învățământul primar, profesorilor de discipline socio-umane, dar poate fi de folos oricui se străduiește să le dezvolte elevilor abilitatea de a ști să învețe și să înțeleagă ceea ce citesc.

Ivona Munteanu a terminat Facultatea de Litere la Universitatea din București în 2006 și a lucrat timp de 10 ani în mediul privat, în publicitate și în industria IT. În învățământ a intrat din pasiune, cu convingerea că orice schimbare adevărată în România ar trebui să înceapă de la educație. A predat timp de doi ani într-o școală dintr-o comunitate vulnerabilă parteneră în programul Teach for Romania, a urmat cursurile masteratului de didactică de la Litere, iar în prezent este profesoară la Liceul Tehnologic nr. 1 din Fundulea, în județul Călărași. În timpul liber se ocupă, ca moderator, voluntar, de atelierele de lectură pentru copii – Fanbook, în colaborare cu asociația CSR Mindset și Librăria Humanitas de la Cișmigiu, București.

Pentru a te înscrie la unul dintre cele cinci traininguri, accesează linkul de mai jos și rezervă loc

*Taxa de participare este de 60 de lei și asigură accesul la unul dintre cele șase traininguri la alegere, detaliile plății fiind în formularul de înscriere. Menționăm că organizatorii vor asigura materialele de training și pauzele de masă. Transportul sau alte costuri sunt asigurate de fiecare participant în parte.

Menu